Obezite Cerrahisi Sonrası Acil Sorunlar

Yayın Tarihi: 31/10/2019

Britanya Obezite ve Metabolizma Cerrahisi Derneği, obezite cerrahisi geçiren hastaları muayene edecek pratisyen hekimler için trafik ışıkları mantığında bir acil posteri hazırladı. Sean Woodcock tarafından hazırlanan ve bir bakışta belirtileri sınıflandıran poster, hastanın bir bariatrik cerrahi uzmanına yönlendirilmesini gerektirebilecek olası belirtileri özetliyor.

Obezite cerrahisi sonrası acil durumlar
Britanya Obezite ve Metabolizma Cerrahisi Derneği’nden Pratisyen Hekimlere Post-op Semptomlar Posteri

Woodcock, “Poster pratisyen hekimin, ameliyat sonrası kontrole gelen hastada hangi belirtileri görürse acil bir problem olduğuna ve ne hızda obezite cerrahına yönlendirmesi gerektiğine karar vermesine yardımcı oluyor.” diyor. Bariatrik prosedürler ciddi kilo problemi olan hastalar için sıklıkla mükemmel sağlık kazanımları sağlar, ancak bütün ameliyatlar gibi belli oranlarda komplikasyonları vardır. Bu çizelge, pratisyen hekimlerin bu komplikasyonların ne kadar ciddi olduğuna karar vermelerine ve hastayı bir obezite cerrahına uygun zamanda yönlendirmelerine emin olmalarını sağlayabilir.

Obezite Cerrahisi Sonrası Acil Sorunlar 3 Gruba Ayrılıyor!

Tabloda belirtiler acil, acele ve rutin girişim gerektirenler olarak kategorize ediliyor. Poster aynı zamanda hangi belirtilerin ameliyattan ne kadar sonra ortaya çıkabileceği konusunda da fikir veriyor. Buna göre acil semptomlar sıklıkla ameliyatlardan sonraki günler veya ilk hafta içinde görülüyor ve kırmızı ile gösteriliyor. Bunlar karın ya da göğüs ağrısı, nefes darlığı, taşikardi (hızlı kalp atımı), ateş ve sürekli kusmadan ibaret.

İkinci derecede önemli, ya da acele semptomlar sıklıkla ameliyattan sonraki haftalar ya da aylar içinde ortaya çıkıyor ve sarı renkte gösteriliyor. Bunlar aralıklı kusma veya karın ağrısı, geceleri öksürük ve göğüs kemiği arkasında yanmadan ibaret.

Bariatrik uzmanın rutin ilgisini hakkeden ve sıklıkla ameliyattan aylar, hatta yıllar sonra görülen belirtiler ise yeşille gösteriliyor ve yetersiz kilo kaybı ve kilo geri alımından ibaret. Obezite cerrahisi geçirdikten sonra gebe kalan hastalar da yine özelleşmiş bir uzman ilgisini gerektiren grupta yer alıyor.