Obezite Cerrahisi Kalp Yetmezliğini % 40 Azaltıyor!

Yeni bir araştırmaya göre, obezite cerrahisinin kalp yetmezliği belirtilerini ve hastane yatışlarını azaltmakta etkili olduğu belirlendi. 524 obez ve kalp yetmezliği olan hastanın incelendiği çalışma Harvard Tıp Fakültesi ve Massachusetts Hastanesi tarafından yapıldı. Çalışmada acile başvuruya neden olan kalp yetmezliği belirtilerinin ve hastaneye yatırılma oranının bariatrik cerrahiyi takiben ameliyat öncesine göre % 40 azaldığı belirlendi. Çalışma Journal of the American College of Cardiology dergisinde yayınlandı.

ABD’de 6 milyon kalp yetmezlikli hasta bulunuyor. Bunun 2030’a kadar % 46 artacağı bekleniyor. Her yıl 676.000 kişi kalp yetmezliği belirtileriyle acillere başvuruyor ve 1.02 milyon yatış yapılıyor. ABD buna paralel olarak bir obezite salgını da yaşıyor. Hastaneye yatırılan kalp yetmezlikli hastaların % 40’ı obez. Bu da kalp yetmezliğiyle obezitenin yakın ilişkisini kanıtlar nitelikte..

Obezitenin kalp yetmezliği belirtilerini arttırmada potansiyel risk faktörü olarak önemi bilinse de, obezite cerrahisinin kalp yetmezliğinin ağırlığına etkisi bugüne kadar yaygın şekilde incelenmemişti.

Bunlara da göz atmak isteyebilirsiniz >>

Dr. Murat Üstün, İstanbul Bariatric Center'ın (IBC) kurucusu ve Türkiye'nin en yetkin obezite cerrahisi uzmanlarındandır. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Ankara Eğitim Araştırma Hastanesi'nde uzmanlığını yapmış, 100'ün üzerinde obezite cerrahisi ile ilgili ulusal ve uluslararası kongrede yer almıştır. Murat Üstün ve İstanbul Bariatric Center ekibi, gastrik bypass, tüp mide ameliyatı, mide balonu ve duodenal switch ile biliopankreatik derivasyon dahil olmak üzere çeşitli tıbbi prosedürler uygulamaktadır. Farklı şekilde gerçekleştirilen bu işlemler midenin aldığı gıdaları sınırlayarak hastanın kilo vermesine yardımcı olur. Ameliyatlar Joint Commission International (JCI) onaylı bir hastanede gerçekleştirilir. Murat Üstün, tüm kadrosu ile birlikte ana hedef olan hastanın sağlığına ve güvenliğine büyük önem vermekte ve bunun, mükemmellik denkleminin bir parçası olduğuna inanmaktadır.