Şeker Hastalığı Hakkında İlginç Bilgiler

Diyabet veya şeker hastalığı, vücudunuzun gıdalardaki karbonhidratları enerjiye dönüştürme mekanizmasında bir bozukluktur. Sonuçta kan dolaşımındaki şeker düzeyleri yükselir. Bu da  zamanla kalp hastalığı, körlük, sinir ve organ hasarı gibi problemlere yol açar. Hemen her yaştan insanı etkiler. Başlangıçta belirtiler çoğu zaman hafiftir. Bu nedenle, toplumda her üç kişiden biri Tip 2 diyabeti olduğunu bilmemektedir.

Kan şekeri yüksekliği

Tip 2 diyabeti olan hastaların çoğunda herhangi bir belirti yoktur. Genellikle ilk ortaya çıkan belirti fazla susama ve fazla su tüketimidir. Ağız kuruluğu, iştah açılması, fazla idrar çıkarma ve beklenmedik kilo alımı veya kaybı diğer belirtiler olabilir.

Diyabetin daha geç belirtileri, kan şekeri giderek yükseldiğinde baş ağrısı, bulanık görme ve halsizliktir.

Tip 2 diyabet insülin

Birçok hastada Tip 2 diyabet ciddi sağlık problemleri ortaya çıkana kadar farkedilmez. Bu alarm işaretleri yara iyileşmesinde bozulma, sık mantar veya idrar yolu enfeksiyonları, özellikle kasık bölgesinde kaşıntıdır.

Diyabet cinsel organların sinir ve kan damarlarını hasara uğratarak cinsel yaşamınızı etkileyebilir. Bu durum his kaybı ve ereksiyon problemlerine yol açabilir. Kadınlarda vaginal kuruluk sık görülen bir yan etkidir. Diyabetlilerin üçte biri bir şekilde cinsel problemler yaşamaktadır. Diyabetik erkeklerin % 35-70’i yaşamları boyunca çeşitli derecelerde ereksiyon problemi yaşarlar.

sağlıklı beslenme

Tip 2 diyabette kontrol edebileceğiniz bazı yaşam tarzı alışkanlıkları vardır. Özellikle göbek çevresinde olmak üzere fazla kilolu veya obez olmak, hareketsiz bir yaşam tarzı, sigara içimi, çok fazla kırmızı et, işlenmiş et, yüksek yağlı süt ürünleri ve tatlı tüketmek, sağlıksız kolesterol ve trigliserid seviyeleri bunlardan bir kısmıdır.

Kadınlar için diyabet risk faktörleri:

-Gebelikte gestasyonel diyabet yaşadıysanız

-4 kilo ve üzerinde bebek doğurduysanız

-Polikistik over sendromunuz varsa ileride Tip 2 diyabet için daha fazla risk altındasınız demektir.

2 thoughts on “Şeker Hastalığı Hakkında İlginç Bilgiler”

1. Slm ben tuba Özdoğan bende seker hastasıyım sekerim 6 . olmuş hızla kilo alıyorum eger yemeklerıme dikkat etmesem nefes almak zorlanıyorum 117 kiloyum 4cocuk annesiyim nasıl yardımcı olabilirisiniz fiyatı nedir

1. Tuba hanım merhaba,

Obezite ve metabolizma cerrahisi sizin için uygun ve gerekli bir çözümdür. Detaylı değerlendirme ve bilgi için 05524131143 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Görüşmek üzere