Coronavirüs Nedeniyle Yoğun Bakımda Olanların % 70’i Fazla Kilolu!

coronavirus obezite

Coronavirüs  enfeksiyonu nedeniyle Birleşik Krallık’taki yoğun bakım ünitelerinde tedavi gören hastaların yaklaşık % 70’inin fazla kilolu, obez veya morbid obez olduğu saptandı. Intensive Care National Audit and Research Centre tarafından yapılan analiz 19 Mart 2020’de yayınlandı. Analizde yoğun bakımda tedavi gören ilk 196 hasta incelendi.

Coronavirüs Hastalarında Obezite Riski Arttırıyor!

Rapora göre hastaların yaş ortalaması 64, çoğunluğu erkek, % 9’unun ciddi yandaş hastalıkları var. Vücut kitle indekslerine göre hasta dağılımı şu şekilde:

BMI Hasta Sayısı
<18.5 1 (0.6%)
18.5-25 49 (27.7%)
25-30 56 (31.6%)
30-40 58 (32.8%)
>40 13 (7.3%

Daha önceki raporların coronavirüsün yaşlıları daha fazla etkilediği şeklindeki verilerinin aksine, yoğun bakımdakilerin üçte birinden fazlası 60 yaşın altında…

obezite coronavirus riskini arttırıyor

Raporda 33 hastanın sonuçları ayrıca inceleniyor. 16 hasta ölürken, 17’si taburcu oldular. Her iki grup için de yoğun bakımda kalma süresi 3 gündü. 11 hasta kaldığı süre içinde ileri solunum desteği aldı. 6’sı ileri kardiyovasküler destek aldı ve dördü de renal destek gerektirdi.

Araştırmacılar, İngiltere’de yüksek obezite oranlarının virüsün daha fazla ölümcül olmasına yol açabileceğini ileri sürüyor. Aşırı kilo bir çoğu daha önceden tanı almamış bir çok sağlık problemini de beraberinde getiriyor. Bu nedenle daha önceki makalemizde de belirttiğimiz gibi, araştırmacılar BMI 40 ve üzerinde olmayı da coronavirus için yüksek risk içeren durumlar listesine eklediler.

Kaynak: https://www.telegraph.co.uk/news/2020/03/23/obese-overweight-coronavirus-patients-need-critical-care/

Bunlara da göz atmak isteyebilirsiniz >>

Dr. Murat Üstün, İstanbul Bariatric Center'ın (IBC) kurucusu ve Türkiye'nin en yetkin obezite cerrahisi uzmanlarındandır. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Ankara Eğitim Araştırma Hastanesi'nde uzmanlığını yapmış, 100'ün üzerinde obezite cerrahisi ile ilgili ulusal ve uluslararası kongrede yer almıştır. Murat Üstün ve İstanbul Bariatric Center ekibi, gastrik bypass, tüp mide ameliyatı, mide balonu ve duodenal switch ile biliopankreatik derivasyon dahil olmak üzere çeşitli tıbbi prosedürler uygulamaktadır. Farklı şekilde gerçekleştirilen bu işlemlerin tümü, vücudun besin emilimini azaltmaksızın, midenin aldığı gıdaları sınırlayarak hastanın kilo vermesine yardımcı olur. Ameliyatlar Joint Commission International (JCI) onaylı bir hastanede gerçekleştirilir. Murat Üstün, tüm kadrosu ile birlikte ana hedef olan hastanın sağlığına ve güvenliğine büyük önem vermekte ve bunun, mükemmellik denkleminin bir parçası olduğuna inanmaktadır.