Obezitenin Tipi Meme Kanseri Türünü Etkiliyor!

Yayın Tarihi: 25/09/2017

Obezitenin Tipi Meme Kanseri Türünü Etkiliyor!

Obezitenin meme kanseri riskini arttırdığı artık iyi bilinen bilimsel bir gerçek, ama obeziteyle meme kanseri arasındaki ilişki sandığımızdan daha karışık olabilir. Obezite ve metabolizma cerrahisi uzmanı Op. Dr. Murat Üstün, Oncology dergisinde yayınlanan ilginç bulguları sizlerle paylaşıyor.

“Meme kanseri kadınlarda en yaygın görülen kanser türü ve kansere bağlı ölümlerin en önemli sebeplerinden. Obezite en iyi bilinen risk faktörlerinden biri. Tedavisinde cerrahi yanısıra Tamoxifen adlı ilaç tedavisi kullanılıyor. Ancak Tamoxifen’in işe yaraması için meme kanseri hücrelerinde östrojen algılayıcıların pozitif olması gerekiyor. Bu da kanser türüne göre tedavi şansını şekillendiriyor.”

Obezitenin meme kanseri riskini arttırdığını uzun zamandır biliyorduk, ama obezite tipinin meme kanseri türünü etkilediği çok çarpıcı ve yeni bir bilgi. Aşırı yağın deri altında veya karın içinde toplanması meme kanseri türünü etkiliyor! Yine aynı çalışmaya göre, menopozdan önce obez olunması meme kanseri riskini arttırıyor.

Yeni meme kanseri tanısı almış 1316 Çinli kadın üzerinde yapılan araştırmada, yağın deri altında toplandığı kadınlarda östrojen reseptörü pozitif, yani Tamoxifen tedavisinden fayda görecek meme kanseri türü daha baskınken, göbek çevresi geniş olan visceral obez kadınlarda reseptör çoğunlukla negatifti. Bunun sebebi, deri altında toplanan yağın östrojen salgılaması ve östrojen pozitif meme kanserini tetiklemesi olabilir. İç organlarda toplanan yağ ise daha çok insülin direnciyle ilişkili ve reseptör negatif kanser gelişimiyle ilişkili.

Obezite 21. Yüzyılın en büyük halk sağlığı problemidir. Kanser, kalp hastalıkları, diyabet gibi bir çok diğer hastalığın ana sebebidir. Çok kompleks bir sendrom olan obezitenin önleyici girişimlerle engellenmesi ve morbid obezite düzeyinde obezite cerrahisi ile çözülmesi birçok hastalığın engellenmesi veya tedavi edilmesini de sağlayacaktır.