Obezite Kronik İshali % 60 Arttırıyor!

Yayın Tarihi: 12/10/2019

Yeni bir çalışmanın sonuçları, doktorların kronik ishal sorunu olan obez hastalara yaklaşım ve tedavi şeklini değiştirebilir. Vücut kitle indeksi ile barsak alışkanlıkları arasındaki ilişkinin en geniş analizi Beth Israel Medical Center tarafından yapılan bir çalışmada yapıldı. Alimentary Pharmacology and Therapeutics dergisinde yayınlanan çalışma, kişilerin diyeti, yaşam tarzı, psikolojik ve tıbbi durumları ile bağlantısız olarak obezite ile kronik ishal arasında güçlü bir bağlantı buldu.

Daha önceki çalışmalarda da obeziteyle barsak alışkanlıkları arasındaki ilişkiye dikkat çekilse de, diyet ve diğer faktörlerin bu ilişkideki rolü hesaba katılmamıştı. Çalışmada 20 yaş üstünde 5126 hastanın barsak sağlığı ile ilgili cevapladığı bir anket üzerinden çalışıldı. Bu kişiler irritabl barsak hastalığı, çölyak hastalığı veya kolon kanseri gibi bir öykü içermiyordu. Hastaların bildirdiği barsak alışkanlıkları ile vücut kitle indeksleri arasındaki bağlantı sorgulandı.

Obezite Kronik İnflamasyona Yol Açıyor

Diyet, fiziksel aktivite, diyabet, laksatif kullanımı ve demografik faktörler kontrol edildikten sonra, obez veya morbid obez bireylerde kronik ishal sıklığının % 60 artmış olduğu bulundu. Diyet başta diğer faktörler devre dışı bırakılsa da, neden obezlerin daha fazla diare yaşadığıyla ilgili altta yatan faktörler halen aydınlatılmış değil. Olası bir açıklama obeziteyle kronik düşük dozlu inflamasyon arasındaki ilişki olabilir.

Gelecekteki araştırmalar obezitenin inflamasyonu nasıl tetiklediğini belirlemede ve hasta popülasyonundaki anormal barsak hastalıklarına tedavi yaklaşımını şekillendirmede faydalı olabilir. Özellikle barsak alışkanlıklarındaki değişikliklerin yaşam konforunu nasıl etkilediği düşünülürse, doktorların obeziteyi tedavi ederken obeziteyle ilişkili tıbbi durumları da gözönüne almalarının önemi ortaya çıkacaktır.

Kaynak: https://www.healio.com/gastroenterology/motility/news/online/%7Bfc451bbd-13d6-46a2-820d-cb0611d84ac9%7D/obesity-linked-with-chronic-diarrhea

Dr. Murat Üstün, İstanbul Bariatric Center'ın (IBC) kurucusu ve obezite cerrahisi ekibi lideridir. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Ankara Eğitim Araştırma Hastanesi'nde uzmanlığını yapmış, 100'ün üzerinde obezite cerrahisi ile ilgili ulusal ve uluslararası kongrede yer almıştır. Murat Üstün ve İstanbul Bariatric Center ekibi, gastrik bypass, tüp mide ameliyatı, mide balonu ve duodenal switch ile biliopankreatik derivasyon dahil olmak üzere çeşitli tıbbi prosedürler uygulamaktadır. Ameliyatlar Joint Commission International (JCI) onaylı bir hastanede gerçekleştirilir. Murat Üstün, tüm kadrosu ile birlikte ana hedef olan hastanın sağlığına ve güvenliğine büyük önem vermekte ve bunun, mükemmellik denkleminin bir parçası olduğuna inanmaktadır.