Obezite Dünya Çapında Yayılan Kronik Bir Hastalık!

Yayın Tarihi: 26/12/2018

Uluslararası Obezite Derneği Obezite Tanımını Güncelledi

TOS’un önde gelen liderleri 2008’de yapılmış olan obezite tanımını güncelledi. Yeni rapor obeziteyi dünya çapında, bulaşıcı olmayan kronik bir hastalık olarak sınıflandırıyor.

TOS Başkanı Dr Heymsfield, obezite hakkındaki bilimsel bilgilerin son 10 yılda çok değiştiğini, bu nedenle obezitenin tüm yaş gruplarını etkileyen bir hastalık olarak tanımlanması için derneğin bir güncellemeye ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Bir çok sağlık organizasyonu bu konuya dikkat çekse de, kamuoyundaki obezitenin bir kozmetik problem olduğu hakkındaki yanlış inanış yaygın olarak devam ediyor.

Obezite bir hastalıktır

Obezite bir hastalığın tüm kriterlerini taşımaktadır ve bu nedenle öyle kabul edilmelidir. Bu algılama bireylerin obeziteye karşı tavırlarını ve bununla ilişkili ayrımcılığı da düzeltecektir. Obezite kavramının anlaşılması halkın ve yasa yapıcıların buna karşı alınacak halk sağlığı önlemleri konusunda da akıllıca kararlar vermesini sağlayacaktır.

Obezite ile Mücadele Kronik Hastalıklardaki Gibi Olmalıdır!

Obezite aynı diğer kronik hastalıklar gibi kararlı şekilde ve adanmış bir mücadele gerektirir. Bu anlamda sağlık üstlenicileri ve özel sigortaların da bakış açılarını değiştirmeleri zamanı çoktan gelmiştir. Çünkü obezite pek çok nedene bağlı diğer kronik hastalıklar gibi yaşam beklentisini kısaltmakta, yapısal anomalilere, psikolojik çöküntüye ve fonksiyonel bozukluklara yol açmaktadır. Yanısıra obezite hastalığı diyabet, hipertansiyon, kanser ve kalp damar hastalıkları başta olmak üzere diğer hastalıklara yakalanma riskini de arttırmaktadır.

Yeni bildirgeye göre, çocukluk çağında dahi olsa obezite bir hastalık olarak tanınmıştır. Çocukluk çağındaki obezitenin ebeveynlerin etkisizliği veya çocuğun iradesiyle geçiştirilemeyecek kadar ciddi bir sorun olduğu artık anlaşılmalıdır. Bu bakış açısı obezitenin güçlü biolojik bileşenlerini görmezden gelmektir.

Kaynak: http://www.obesity.org/