Obezite Cerrahisi Kronik Hastalıkları Önlüyor!

Yayın Tarihi: 04/07/2019

Obezite Cerrahisi Çok Daha Yaygın Bir Tedavi Haline Geliyor!

Bariatrik cerrahi çok yakında hayatı tehdit eden hastalıkları önlemek için çok daha yaygın bir tedavi yöntemi haline gelebilir. Hatta aşırı derecede fazla kilolu olmayan hastalar için bile… CBS2 kanalından Dr Max Gomez, daha erken uygulanacak cerrahinin hayatı tehdit eden hastalıklardan koruyabileceğini söylüyor.

Tıbbi Tedavi ve Diyet İşe Yaramıyor!

Shaun Rogers 20 yıldır kilosunu kontrol etmekle uğraşıyor, buna ragmen şeker hastalığı belirtileri giderek kötüleşiyor. “Sadece diyet yapmak ve insulin kısır döngüsüyle, diyabetimin gerçekten kontrol altına alınmasını sağlayabilecek miktarda kilo kaybını asla sağlayamadım” diyor. Artık seçeneği mide bandı, mide küçültme ameliyatı ve çeşitli intestinal bypass operasyonlarından oluşan bariatric veya obezite cerrahisi…

Fakat vücut kitle indeksi 35’e yakın olduğundan Rogers cerrahi için aday olduğunu düşünmüyor. Ohio Wexner Medical Center’dan Dr Stacy Brethauer “BMI gerçekten adil ve doğru bir tedavi belirleme metodu değil” diyor.

Uzmanlar bariatrik cerrahi kriterlerinin tarihi geçmiş ve kişiselleştirilemeyen bir kriter olduğunu söylüyor. Bazıları 35 vücut kitle indeksi ile onay alırken, kontrolsüz diyabeti olan bir başkası 34 vücut kitle indeksi ile onay alamayabiliyor.

Breathauer “ameliyat olma şansı bulamayan hastalarda hastalıkların ilerlediğini ve yaşam beklentisinin kısaldığını çok iyi biliyoruz” diyor. Bu hastalıklar diyabet, kalp hastalıkları ve kanseri içeriyor. Diğer kronik hastalıklarda olduğu gibi, burada da korunmanın en iyi yolu erken müdahale!

Cerrahi Sorunu Çözer, İlaçlar Sadece Kontrol Eder!

Brethauer “insulin dozunu arttırmaya devam etmek veya tıbbi tedavi desteği vermek hastalığın gidişatını değiştirmiyor, fakat cerrahi değiştiriyor!” diyor. Ne yazık ki, bir çok kişi obezitenin hala irade ile ilgili bir sorun olduğunu ve kişilerin bunu kendi başlarına çözmeleri gerektiğini düşünüyor. “Kimse kanser hastalarına bunu kendi başlarına halletmelerini söylemiyor! Doğru şeyler yapmak ve gerekli desteği almak zorundalar. Obezite hastaları için de önerebileceğimiz etkili tedavi yöntemleri var. Ama kimse bunu bir sağlık sorunu olarak görmüyor” diyor Brethauer.

Cerrahiye karar verdikten sonra Rogers neredeyse 54 kilo Verdi, tüm ilaçlarını bıraktı ve 500 ünite insulin ihtiyacı 10’ a kadar indi. Amerikan Metabolik ve Bariatrik Cerrahi Derneği obezite cerrahisi kılavuzlarını sadece vücut kitle indeksi yerine hastanın genel sağlık durumunu dikkate alacak şekilde düzenledi. Erken cerrahi, gelecekteki kronik hastalıkları önleyerek sağlık harcamalarında anlamlı tasarrufa da imkan sağlayabilir.