Hastalar Doktorlarına Sormak Yerine Neden İnternette Soruyorlar?

Yayın Tarihi: 26/02/2017

Hastaların çoğu cerrahlarına sormaları gereken soruları online olarak sormayı ve cevap aramayı tercih ederler. Aslında rahatsız edici gibi görünen bu durumun olumlu yanları da olabilir mi?

Bir cerrah olarak hastalarınızdan gerçekçi beklentileriniz olmalıdır. Hiçbir hastanızın sizin söylediklerinizi internetten de kontrol etmediğini mi sanıyorsunuz? Hastalarınızı ne kadar dikkatli seçerseniz seçin, mutlaka bazıları size sormaları gereken soruları internetten diğerlerine soracaktır. Bu tamamen patolojik bir davranış değildir. İnsanlar kendilerine söylenenleri iki kere kontrol etmeye meyillidir. Sonuçta tıp mutlak bir bilim değildir ve hastaların ikinci görüş almaları da gayet normaldir.

Hastalar Doktorlarına Sormak Yerine Neden İnternette Soruyorlar? 2Ancak bu durumun olumlu yanları da vardır. Bazı hastalar, online araştırmaları sayesinde huzuru bulabilirler. Örneğin ağrıdan korkan bir hastayı düşünelim. Siz hastaya sadece hafif ağrısı olacağını, anestezistinizin bir sihirbaz olduğunu söyleseniz de, çoğu zaman bu yeterli olmayacaktır. Ağrısı hakkındaki korkuları giderebilecek en iyi kişi olmadığınız gibi, ilk elden deneyiminiz de yoktur. Ancak diğer hastaların bu konudaki gerçek deneyimleri, bir doktorun basitçe yapamayacağı şekilde ağrı endişesini giderebilir.

Bazen de hatalı negatif deneyim paylaşımları, online olarak sizin hakkınızda bilgi araştırırken sizin için müthiş bir avantaj yaratabilir. Örneğin meme implantının boyutlarından memnun olmayan bir hastayı düşünelim. Hasta daha büyük bir boyut istediğinden sizin hakkınızda kötü bir deneyim paylaşabilir. Oysa sonuç müthiş olabilir. Sizin cerrah olarak açıklamakta çok uğraşacağınız bir gerçeği diğer hastalar kolayca çözebilir. Sonucun ne kadar güzel olduğuna dair bir çok güzel yorum olmayan bir sorunu kökünden çözecektir.

O nedenle iyi cerrahların endişelenmesine gerek yoktur. Hastalar internette sorular sormaya devam edecektir. Hastaların bir kısmı da, hafta sonları veya geceleri doktorlarını rahatsız etmemek için interneti tercih ederler. İnternet çoğu zaman güvenli ve 7/24 açık bir bilgi kaynağıdır.

Hastalardan zaman zaman gelen anlamsız, hatta aptalca sorulara da kızmayın. Belki de kendi doktorlarını rahatsız etmek istemiyorlardır. Ya da doktorlarına ulaşamıyorlardır veya ikinci bir görüş almak istiyorlardır. Sizin hastalarınızın bir kısmının da aynısını yaptığına emin olabilirsiniz.

Gelecekteki hastalarınızın bazıları sizin hakkınızda karar vermeden önce, internetteki varlığınızı ve reputasyonunuzu kontrol edecektir. O nedenle, buna uygun davransanız iyi olur. Hastalarınızın sizin hakkınızda yazdıkları ve sizin adınıza oluşturdukları online imaj paha biçilemez değerdedir. Bunu kazanmak için gereken emeği harcamadıysanız reklama harcayacağınız paralarla bunu sağlamanız mümkün değildir.