Diyabet Hakkında Bunları Biliyor muydunuz?

-Her 10 saniyede bir kişi Tip 2 diyabete bağlı komplikasyonlar yüzünden ölmekte

-Tip 2 diyabet, ABD başta olmak üzere, dünyada en önemli 10 ölüm nedeni arasında

-Sağlığa harcanan her 10 liranın 1 lirası diyabet tedavisine gidiyor

-Şeker hastalığı olmayanlara göre diyabetli hastaların sağlık harcamaları 2.5 kat daha yüksek

-Tip 2 Diyabetin % 90’ı vücutta aşırı yağ birikiminden kaynaklanıyor

-Bu artış sürerse, önümüzdeki 10 yıl içinde insanların neredeyse yarısı diyabetten etkilenecek

-Normal popülasyonda % 9 olan diyabet oranı, morbid obezler arasında % 25’e çıkıyor

-Obez bireylerde Tip 2 diyabeti tedavi etmenin en etkili yöntemlerinden biri bariatrik ve metabolik cerrahi

Tip 2 Diyabet Nedir?

Diyabetin Tip 1 ve Tip 2 olmak üzere iki grubu olsa da, vakaların % 95’i Tip 2 diyabetlidir. Hastalığın bu formunun temel nedeni obezitedir. Tip 2 diyabet ayrıca inme, kardiyovasküler hastalıklar, böbrek yetmezliği, körlük, depresyon, organ kayıpları, nöropati, impotans ve çeşitli kanser tiplerinde ve ölüm riskinde artışa da yol açar. Tip 2 diyabet erken ölüm riskinde % 80 artışa, beklenen yaşam süresinde ise % 80 azalmaya yol açar.

Temel Tip 2 diyabet tedavi yöntemleri diyet, egzersiz ve bu yolla kilo kaybıdır. Bunun yanısıra eklenen ilaçlarla hastalar kan şekerlerini belli bir seviyede tutabilirler. Zaman içinde hastalığın ağırlığı ilerleyebilir. Bu durumda normal kan şekerini sağlayabilmek için giderek artan dozlarda ilaç kullanımı gerekebilir.

Bariatrik Cerrahi ve Tip 2 Diyabet

Bir zamanlar şeker hastalığının geri dönüşsüz ve tedavi edilemez bir hastalık olduğu düşünülürdü. Ancak yıllar içinde obezite cerrahisi geçiren diyabet hastalarının uzun vadede tüm ilaçlarını bıraktıkları ve bu etkinin uzun yıllar boyunca da devam ettiği gösterilmiştir.

Bunlara da göz atmak isteyebilirsiniz >>

Dr. Murat Üstün, İstanbul Bariatric Center'ın (IBC) kurucusu ve Türkiye'nin en yetkin obezite cerrahisi uzmanlarındandır. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Ankara Eğitim Araştırma Hastanesi'nde uzmanlığını yapmış, 100'ün üzerinde obezite cerrahisi ile ilgili ulusal ve uluslararası kongrede yer almıştır. Murat Üstün ve İstanbul Bariatric Center ekibi, gastrik bypass, tüp mide ameliyatı, mide balonu ve duodenal switch ile biliopankreatik derivasyon dahil olmak üzere çeşitli tıbbi prosedürler uygulamaktadır. Farklı şekilde gerçekleştirilen bu işlemlerin tümü, vücudun besin emilimini azaltmaksızın, midenin aldığı gıdaları sınırlayarak hastanın kilo vermesine yardımcı olur. Ameliyatlar Joint Commission International (JCI) onaylı bir hastanede gerçekleştirilir. Murat Üstün, tüm kadrosu ile birlikte ana hedef olan hastanın sağlığına ve güvenliğine büyük önem vermekte ve bunun, mükemmellik denkleminin bir parçası olduğuna inanmaktadır.