Ameliyat Öncesi Diyet (Preop Diyet) Zorunlu mu?

Yayın Tarihi: 07/02/2020

Obeziteyle mücadelesinde diyet ve diğer yöntemlerle başarılı olamamış ve cerrahiye karar vermiş hastalar için, ameliyattan önce diyet yapmak zorunda olmak ironik bir durumdur. Yeni bir araştırma cerrahların belki de preop diyet konusunu tekrar düşünmesi gerektiğini gösteriyor.

preop diyet

475.000 hastanın kayıtları incelenerek yapılan araştırmada, hastalar ameliyattan önce kilo vermeyenler, toplam vücut ağırlığının % 15’ini verenler ve % 15’den fazlasını verenler olarak 3 gruba ayrıldılar. Sleeve gastrektomi veya gastrik bypass geçiren bu hastalar, ameliyattan sonraki 30 günde gelişen komplikasyonlar açısından karşılaştırıldılar. İlginç bir şekilde, her üç hasta grubunda da komplikasyon oranları benzer bulundu. Bulgular, ameliyattan önce diyet yapmanın faydası olmayabileceğini düşündürüyor. Bilakis, vücut ağırlığının % 15’inden fazlasını kaybedenlerde morbidite, yani küçük komplikasyonlar gelişme oranı kilo vermeyenlere oranla 14 kat fazla bulundu.

Kilo vermeden ameliyata giden hastalar diğer gruplara kıyasla daha az yandaş hastalıklara sahipti. Bu çalışma sonuçlarını kısmen etkilese de, büyük oranda kilo kaybının bağımsız olarak morbiditede artışa yol açtığı nettir. Yani ameliyat öncesi diyet tekrar gözden geçirmemiz gereken konulardan biri! Obezite cerrahisinin en heyecanlı yanı da sürekli gelişmelere açık olması değil mi zaten…

Kaynak: https://www.facs.org/clincon2019/resources/highlights/tue/sf2012

Dr. Murat Üstün, İstanbul Bariatric Center'ın (IBC) kurucusu ve obezite cerrahisi ekibi lideridir. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Ankara Eğitim Araştırma Hastanesi'nde uzmanlığını yapmış, 100'ün üzerinde obezite cerrahisi ile ilgili ulusal ve uluslararası kongrede yer almıştır. Murat Üstün ve İstanbul Bariatric Center ekibi, gastrik bypass, tüp mide ameliyatı, mide balonu ve duodenal switch ile biliopankreatik derivasyon dahil olmak üzere çeşitli tıbbi prosedürler uygulamaktadır. Ameliyatlar Joint Commission International (JCI) onaylı bir hastanede gerçekleştirilir. Murat Üstün, tüm kadrosu ile birlikte ana hedef olan hastanın sağlığına ve güvenliğine büyük önem vermekte ve bunun, mükemmellik denkleminin bir parçası olduğuna inanmaktadır.