Abdominoplasti Yaşam Kalitesini Yükseltiyor!

Karın germe ameliyatı

Abdominoplasti (karın germe) ameliyatı geçiren hastaların ezici çoğunluğu, elde edilen sonuçtan tatmin olduklarını ve tekrar sorulsa yine ameliyat olacaklarını belirtiyor.

American Society of Plastic Surgeons (ASPS) yayın organı Plastic and Reconstructive Surgery dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre, abdominoplasti ameliyatında yüksek bir hasta tatmin oranı ve hastaların yaşam kalitesinde belirgin bir yükselme gözleniyor. Fazla kilolu ve obez hastalarda ameliyat sonrası riskler daha yüksek, ancak yaşam kalitesinde gerçek bir düzelme sağlanabiliyor.

abdominoplasti

Fazla kilolu ve obez grupta olası yara iyileşmesi problemleri ve diğer komplikasyonlar nedeniyle abdominoplasti ve diğer body contouring uygulamalarından kaçınılmaktaydı. Güncel çalışmanın amacı, abdominoplastinin fazla kilolu ve obez hastalardaki psikolojik etkilerini değerlendirmek. Bu amaçla 46 fazla kilolu ya da obez hasta 12 yıl süreyle değerlendirildi.

Hastaların yüzde 80’i karın kaslarında ayrışma nedeniyle zayıflamış karın duvarı onarımı da gerektirmekteydi. Kalan yüzde 20 ise sadece sarkan abdominal yağ ve deri dokusunu ortadan kaldırmak için pannikülektomi denen işleme uygun bulundu. Araştırmacılar ameliyatın sonuçlarını, komplikasyon oranlarını ve sonuçları incelediler.

Çıkarılan kütle ortalama 4.8 kiloydu. Ameliyathaneye tekrar dönmeyi gerektiren problemler 4 hastada gelişti ve en sık neden yara iyileşme sorunları ve sıvı birikimi idi. Daha küçük komplikasyonlar ise 18 hastada gelişti ve antibiotik kullanımı ile ofis şartlarında tedavi edilebildiler.

Hastaların ezici çoğunluğu ( % 97.2) sonuçlardan memnun olduklarını ve yine sorulsa yine ameliyatı seçeceklerini bildirdiler. Hastaların neredeyse yarısı, ameliyattan sonra kilo kaybına devam ettiklerini bildirdi. Artmış risk oranlarına bağlı olarak, fazla kilolu ve obez bireyler daha önce abdominoplasti ve body contouring cerrahisinden önce kilo vermeye yönlendiriliyordu.

Kilo verilse bile, fazla deri ve yağ dokusu tam olarak ortadan kaldırılamıyor. Bu da bazen hastanın normal fonksiyonlarını ve egzersizi engelliyor. Bu rahatsızlığı ortadan kaldırmak ve bu fazlalığın fiziksel etkilerini ortadan kaldırmak için kilo kaybını da motive etmek üzere abdominoplasti önerilebilir.

Dr. Murat Üstün, İstanbul Bariatric Center'ın (IBC) kurucusu ve Türkiye'nin en yetkin obezite cerrahisi uzmanlarındandır. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Ankara Eğitim Araştırma Hastanesi'nde uzmanlığını yapmış, 100'ün üzerinde obezite cerrahisi ile ilgili ulusal ve uluslararası kongrede yer almıştır. Murat Üstün ve İstanbul Bariatric Center ekibi, gastrik bypass, tüp mide ameliyatı, mide balonu ve duodenal switch ile biliopankreatik derivasyon dahil olmak üzere çeşitli tıbbi prosedürler uygulamaktadır. Farklı şekilde gerçekleştirilen bu işlemlerin tümü, vücudun besin emilimini azaltmaksızın, midenin aldığı gıdaları sınırlayarak hastanın kilo vermesine yardımcı olur. Ameliyatlar Joint Commission International (JCI) onaylı bir hastanede gerçekleştirilir. Murat Üstün, tüm kadrosu ile birlikte ana hedef olan hastanın sağlığına ve güvenliğine büyük önem vermekte ve bunun, mükemmellik denkleminin bir parçası olduğuna inanmaktadır.