Abdominoplasti Yaşam Kalitesini Yükseltiyor!

Yayın Tarihi: 19/10/2019

Abdominoplasti (karın germe) ameliyatı geçiren hastaların ezici çoğunluğu, elde edilen sonuçtan tatmin olduklarını ve tekrar sorulsa yine ameliyat olacaklarını belirtiyor.

American Society of Plastic Surgeons (ASPS) yayın organı Plastic and Reconstructive Surgery dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre, abdominoplasti ameliyatında yüksek bir hasta tatmin oranı ve hastaların yaşam kalitesinde belirgin bir yükselme gözleniyor. Fazla kilolu ve obez hastalarda ameliyat sonrası riskler daha yüksek, ancak yaşam kalitesinde gerçek bir düzelme sağlanabiliyor.

abdominoplasti

Fazla kilolu ve obez grupta olası yara iyileşmesi problemleri ve diğer komplikasyonlar nedeniyle abdominoplasti ve diğer body contouring uygulamalarından kaçınılmaktaydı. Güncel çalışmanın amacı, abdominoplastinin fazla kilolu ve obez hastalardaki psikolojik etkilerini değerlendirmek. Bu amaçla 46 fazla kilolu ya da obez hasta 12 yıl süreyle değerlendirildi.

Hastaların yüzde 80’i karın kaslarında ayrışma nedeniyle zayıflamış karın duvarı onarımı da gerektirmekteydi. Kalan yüzde 20 ise sadece sarkan abdominal yağ ve deri dokusunu ortadan kaldırmak için pannikülektomi denen işleme uygun bulundu. Araştırmacılar ameliyatın sonuçlarını, komplikasyon oranlarını ve sonuçları incelediler.

Çıkarılan kütle ortalama 4.8 kiloydu. Ameliyathaneye tekrar dönmeyi gerektiren problemler 4 hastada gelişti ve en sık neden yara iyileşme sorunları ve sıvı birikimi idi. Daha küçük komplikasyonlar ise 18 hastada gelişti ve antibiotik kullanımı ile ofis şartlarında tedavi edilebildiler.

Hastaların ezici çoğunluğu ( % 97.2) sonuçlardan memnun olduklarını ve yine sorulsa yine ameliyatı seçeceklerini bildirdiler. Hastaların neredeyse yarısı, ameliyattan sonra kilo kaybına devam ettiklerini bildirdi. Artmış risk oranlarına bağlı olarak, fazla kilolu ve obez bireyler daha önce abdominoplasti ve body contouring cerrahisinden önce kilo vermeye yönlendiriliyordu.

Kilo verilse bile, fazla deri ve yağ dokusu tam olarak ortadan kaldırılamıyor. Bu da bazen hastanın normal fonksiyonlarını ve egzersizi engelliyor. Bu rahatsızlığı ortadan kaldırmak ve bu fazlalığın fiziksel etkilerini ortadan kaldırmak için kilo kaybını da motive etmek üzere abdominoplasti önerilebilir.